وبگاه شخصی حمیدرضا حسین خانی

در این وبگاه تجربیات شخصی حمیدرضا حسین‌خانی در رابطه با هوش مصنوعی و روباتیک، علم داده، مهندسی نرم‌افزار و علوم کامپیوتر قرار میگیرد

وبگاه شخصی حمیدرضا حسین خانی

در این وبگاه تجربیات شخصی حمیدرضا حسین‌خانی در رابطه با هوش مصنوعی و روباتیک، علم داده، مهندسی نرم‌افزار و علوم کامپیوتر قرار میگیرد

وبگاه شخصی حمیدرضا حسین خانی

حمیدرضا حسین‌خانی، دانش آموخته مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی و کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و رباتیک از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات است.
او از سال ۹۲ به عنوان مهندس نرم‌افزار وارد صنعت شد و همکاری با استارتاپ‌های خوش‌نام و در حال رشدی مثل ایران‌اپس، دیجی‌کالا، دیجی استایل، اسنپ و بامیلو، در سمت‌های مختلف مهندسی، مدیریت و مشاوره را در کارنامه‌ی خود دارد.
وی بیش از ۱۰ سال از سوابق حرفه‌ای خود را مشغول تدریس در کارگاه‌های مختلف برنامه‌نویسی، رباتیک و هوش مصنوعی در مدارس، پژوهش‌سرا‌ها، دانشگاه‌ها و همین‌طور آموزشگاه‌هایی چون لایتک دانشگاه صنعتی شریف، هواپیمایی هما و شبکه ملی مدارس ایران (رشد) بوده و همین‌طور منتور تعداد زیادی از تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات مختلف برنامه‌نویسی، رباتیک و روبوکاپ و همچنین داور و برگزار‌کننده اولین دوره‌ی مسابقات دانش‌آموزی برنامه‌نویسی موبایل در دانشگاه صنعتی شریف (Nadcup 2016) است.

او در حال حاضر استاد درس کارگاه کامپیوتر در دانشگاه صنعتی شریف و از نمایندگان بنیاد جهانی School of AI در ایران است که در زمینه ترویج و آموزش هوش مصنوعی به دانشجویان و استارتاپ‌ها فعالیت می‌کند.

آخرین نظرات

پهنای باند اختصاصی بخریم یا اینترنت سازمانی

دوشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹ ب.ظ

مقدمه
یکی از اولین سوالاتی که برای بیشتر تیم ها در ابتدای مسیر راه‌اندازی استارتاپشان به وجود می‌آید این است که چه اینترنتی را برای دفتر کارشان تهیه کنند. پاسخ این سوال برای روز های اول ممکن است Hotspot کردن موبایل یا مودم های سیار LTE باشد اما به زودی نیاز به یک سرویس اینترنت جدی تر حس می‌شود. در این میان بعضی ها به سرویس های اینترنت سازمانی (از طریق +ADSL2 یا TD-LTE یا ...) و بعضی نیز به پهنای باند اختصاصی (Dedicated Broadband) روی می‌آورند. اگر چه برای همه نمی‌توان یک نسخه واحد را پیچید اما در این پست سعی می‌کنم مقایسه ای بر این دو سرویس داشته باشم تا با آگاهی بیشتری نسبت به خرید محصول متناسب با نیاز خود اقدام کنید.


اینترنت سازمانی
این سرویس بسیار شبیه به سرویس اینترنت خانگی است اما معمولا محدودیت پهنای باند (سرعت) آن بالا تر است (مثلا تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه).
حجم مصرفی (دیتای دانلود شده) در این سرویس ها معمولا نامحدود است اما ممکن است هزینه حجم مصرفی جداگانه حساب شود.
ارتباط با ISP در این سرویس می‌تواند از طریق +ADSL2 یا Wi-Max یا TD-LTE یا ... باشد که این روز ها محبوب ترین روش، استفاده از TD-LTE با مودم خارجی (نصب در فضای باز مثل پشت بام) است.
در این سرویس، یک پهنای باند مشخص بین تعدادی از کاربران ISP به اشتراک گذاشته می‌شود بنابراین سرعت اینترنت در ساعات مختلف شبانه روز بسته به مصرف سایر کاربران،‌ متغیر است و در ساعات اوج مصرف به حداقل خود می‌رسد.
این سرویس اصطلاحاً نامتقارن (Asymmetric) است. به عبارت دیگر سرعت Upload به مراتب از سرعت Download کمتر است.
آدرس IP شما در هر بار اتصال به این سرویس تغییر می‌کند و شما همیشه یک آدرس IP ثابت ندارید.
هزینه استفاده از این سرویس در مقایسه با پهنای باند اختصاصی، به مراتب کمتر است. (البته دقت کنید که در کل هزینه اینترنت در ایران از میانگین سایر کشور ها بیشتر است)

پهنای باند اختصاصی
در این سرویس، پهنای باند، انحصارا در اختیار شما است. بنابراین سرعت اینترنت در طول شبانه روز ثابت و بدون نوسان است.
سرعت اینترنت در این سرویس می‌تواند تا چندین گیگابیت بر ثانیه باشد.
این سرویس اصطلاحا متقارن (Symmetric) است. به عبارت دیگر سرعت Upload و Download در این سرویس یکسان است.
ارتباط با ISP در این سرویس میتواند از طریق آنتن PtP یا فیبر نوری یا ... باشد.
حجم مصرفی (دیتای دانلود شده) در این سرویس نامحدود است.
آدرس IP شما در هر بار اتصال به این سرویس ثابت است. در واقع یک یا چند آدرس IP ثابت، بسته به نیاز، توسط ISP به شما منتسب می‌شود.
از پهنای باند اختصاصی می‌توان برای برقراری هرگونه شبکه مثل Internet یا Intranet یا ... در داخل و خارج سازمان استفاده کرد و فقط مختص اینترنت نیست.
هزینه استفاده از این سرویس در مقایسه با سرویس اینترنت سازمانی به مراتب بیشتر است.


نتیجه
اگر:
نیاز به یک شبکه پایدار بین شعب مختلف سازمان دارید...
قرار است افرادی از راه دور به شبکه داخلی شما وصل شده و کار های خود را انجام دهند...
سرور هایی در شرکت دارید که باید از بیرون شرکت و در بستر اینترنت دیده شوند...
بک‌آپ هایی به صورت منظم از سرور های شما گرفته شده و لازم است در زمان کوتاهی توسط این شبکه Restore شوند...
فایل های بسیار حجیم در شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند...
تلفن اینترنتی (NGN) دارید...
از شبکه شما برای کنفرانس های ویدیویی استفاده می‌شود...
لازم است پهنای باند اختصاصی خود را داشته باشید. در غیر اینصورت، ممکن است استفاده از سرویس های اینترنت سازمانی با هزینه بسیار کمتر جوابگوی نیاز های شما باشد.

اطلاعات بیشتر: https://vrgl.ir/bQCyq

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی