هوش مصنوعی و روباتیک - Hamidreza Hosseinkhani

این وب‌گاه با هدف دردسترس قراردادن آموزش‌های رایگان هوش مصنوعی برای همه‌ی فارسی‌زبانان توسط حمیدرضا حسین‌خانی راه‌اندازی شده‌ست

هوش مصنوعی و روباتیک - Hamidreza Hosseinkhani

این وب‌گاه با هدف دردسترس قراردادن آموزش‌های رایگان هوش مصنوعی برای همه‌ی فارسی‌زبانان توسط حمیدرضا حسین‌خانی راه‌اندازی شده‌ست

هوش مصنوعی و روباتیک - Hamidreza Hosseinkhani

این وب‌گاه در سال ۱۳۹۱ (2012) برای آموزش هوش مصنوعی، روباتیک و برنامه‌نویسی توسط حمیدرضا حسین‌خانی راه‌اندازی شده‌ بود و درحال‌حاضر فعال نمی‌باشد.

حمیدرضا حسین‌خانی از نخستین مدرسان هوش مصنوعی در ایران است که از سال ۱۳۸۹ (2010 میلادی) مشغول ترویج و آموزش هوش مصنوعی ازطریق ارائه‌ی رایگان دور‌ه‌های آموزشی حضوری و آنلاین به علاقه‌مندان حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات ازجمله هوش مصنوعی، روباتیک، برنامه‌نویسی و پلتفرم داده‌ای بوده‌ست. او درحال‌حاضر استاد مدعو دانشگاه صنعتی شریف و پژوهشگر مستقل هوش مصنوعی و مدیر کانال تلگرامی محبوب School of AI است.
محبوب‌ترین آموزش‌های او:
۱) دوره‌ی آموزشی روبوکاپ در سایت رشد (شبکه‌ی ملی مدارس) در سال ۱۳۹۱ شامل موضوعات لینوکس، برنامه‌نویسی ++C، الگوریتم، عامل هوشمند و سامانه‌های چندعاملی، شبیه‌ساز ۲بعدی فوتبال.
۲) بوت‌کمپ‌های دانش‌آموزی روباتیک در شرکت نادکو شریف شامل ساخت عملی روبات، برنامه‌نویسی و آمادگی برای مسابقات کشوری .
۳) دوره‌ی محبوب برنامه‌نویسی اندروید در لایتک شریف که نخستین و محبوب‌ترین دوره‌ی اندروید فارسی در زمان خود بود.
۴) بوت‌کمپ‌ سامانه‌های پیشنهاددهنده با بیش از ۱۰۰۰ شرکت‌کننده.
۵) بوت‌کمپ ترنسفرمرها و مدل‌های زبانی با بیش‌از ۲۰۰۰ بازدیدکننده.
۶) درس کارگاه کامپیوتر دانشگاه شریف سال 2020 با بیش از ۱۵۰۰۰ بازدید.
۷) درس برنامه‌نویسی پایتون دانشگاه شریف سال 2021 با بیش از ۲۰۰۰۰ بازدید.
۸) درس برنامه‌نویسی C دانشگاه شریف سال 2022
۹) درس برنامه‌نویسی جاوا دانشگاه شریف سال 2023.
۱۰) درس برنامه‌سازی پیشرفته با موضوع عامل‌های هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی شریف که یکی از نخستین دوره‌های مربوط به عامل‌های هوشمند بود.

حمیدرضا حسین‌خانی همچنین در صنعت هم نقش فعالی داشته و سابقه‌ی همکاری به‌عنوان مهندس نرم افزار، پژوهشگر هوش مصنوعی، مدیر فنی، مشاور و ... را در تیم‌ها و شرکت‌های خوشنامی مانند دیجی‌کالا، اسنپ، اسنپ‌فود، بامیلو، دیجی‌استایل، ایران‌اپس، اینپین در کارنامه دارد. وی منتور تعداد زیادی از تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات مختلف برنامه‌نویسی، رباتیک و روبوکاپ و همچنین داور و برگزار‌کننده اولین دوره‌ی مسابقات دانش‌آموزی برنامه‌نویسی موبایل در دانشگاه صنعتی شریف (Nadcup 2016) است.

آخرین نظرات

آموزش شبیه سازی فوتبال دوبعدی

يكشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۳۶ ب.ظ
به مناسبت تولد یک سالگی بلاگ، میخوام بهتون شیرینی بدم...
در لینک زیر یه مقاله در مورد آشنایی با شبیه سازی فوتبال دو بعدی ویژه مسابقات روبوکاپ قرار دادم که اولین نگاشته خودم تو این زمینه است :)
امیدوارم ازش استفاده کنید و براتون مفید باشه...
لازم به ذکر است ادامه این آموزش به زودی از طریق پایگاه رشد در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۱۶
حمیدرضا حسین خانی

نظرات  (۵)

سلام ، ممنون بابت تلاشتون در زمینه . من می خوام این کار رو شروع کنم ولی متآسفانه هیچ منبع آموزشی پیدا نکردم که بدون اشکال از اول شروع به آموزش کرده باشه ، می شه خواهش کنم در این زمینه به من کمک کنید؟ 
من rcssserver ، rcssmonitor و rcsslogplayer چهارده رو نصب کردم و با تایپ rcsoccersim در terminal ، صفحه ی فوتبال نمایش داده می شه ، اما نمی دونم از اینجا به بعد باید چی کار کنم .
می شه لطف کنید کمکم کنید؟ کارم خیلی گیره و کاملاً هم مبتدی هستم تو این زمینه.
پاسخ:
درود بر شما
خوشحالم و بهتون تبریک میگم که با انگیزه این رشته رو آغاز کردید. امیدوار و آرزومندم تا انتهای مسیر، مصمم و جدی پیش برید.
همونطور که فرمودید در حال حاظر منبع آموزشی کامل و جامعی در این زمینه وجود ندارد به همین دلیل چندی پیش تصمیم به نگارش درسنامه ای در این زمینه گرفتم که البته هنوز کامل نشده. اما اگر خواستید میتونم براتون بفرستم.
خوشبختانه شما وارد قسمت های جالب کار شده اید و سرور شبیه ساز فوتبال رو اجرا کرده اید. در این مرحله شما باید دو تیم فوتبال را به سرور متصل کنید تا با زدن دکمه Kick_Off این دو تیم با یکدیگر مسابقه دهند. برای شروع می توانید دو تیم آماده رو از اینترنت دانلود کرده و طبق دستورالعمل مندرج در مستندات آنها، عمل اتصال به سرور را انجام دهید. (میتوانید یک تیم را دانلود کرده و برای هر دو تیم استفاده کنید)
در مراحل بعد شما میتوانید شروع به ساخت و توسعه یک تیم جدید کنید که این کار زمانبر بوده و نیاز به علوم برنامه نویسی سوکت، طراحی الگوریتم، هوش مصنوعی، سیستم های چند عامله، شبکه های عصبی مصنوعی، منطق فازی، الگوریتم ژنتیک و ..... (هر چیزی که بتونید تصور کنید) دارید.
روش دیگه دستکاری بعضی از مکانیزم ها در تیم های آماده است. به این معنی که شما میتونید یک تیم آماده (Base) را دانلود کرده، بعضی از الگوریتم های آن را به روش خود بهبود بخشیده و از آن به عنوان تیم خود در مسابقات استفاده نمایید. این کار مرسوم ترین کاریست که در مسابقات دیده میشود.
بنابراین به شما پیشنهاد میکنم در ابتدا یک بیس آماده مثل مرصاد یا UVA رو دانلود کرده و طبق دستورالعمل مربوطه به سرور متصل کنید و مسابقه تیم ها رو تماشا کنید. سپس بصورت همزمان به یادگیری علوم هوش مصنوعی و تحلیل الگوریتم های موجود در Base ها بپردازید و سعی در ارایه الگوریتم های جدید برای قسمت های مختلف داشته باشید...
در خدمت شما هستم
با آرزوی موفقیت
حسین خانی
ممنون از راهنماییتون ، بی نهایت لطف کردید ، ببخشید وقتتون رو گرفتم :)
پاسخ:
خواهش میکنم
این حرف رو نفرمائید
من سپاسگزارم که قابل دونستید و سوالتون رو مطرح کردید
اگر کمکی از دست من بر میومد حتما بگید
خوشحال می شم
۲۳ فروردين ۹۲ ، ۲۲:۵۷ فرزام درستکار
سلام، ممنون که چنین وبگاه خوبی رو در اختیار علاقه مندان این علوم قرار دادید. میخواستم ازتون خواهش کنم که هروقت نگارش درسنامه تون به پایان رسید، لطف کنید و برای بنده ای میلش کنید تا از نوشته های شما نهایت استفاده رو ببرم. با سپاس.
سلام
واقعا خسته نباشی-کپی پیست جالبی بود.
فووق العاده بود.مرسی از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی