وبگاه شخصی حمیدرضا حسین خانی

در این وبگاه تجربیات شخصی حمیدرضا حسین‌خانی در رابطه با هوش مصنوعی و روباتیک، علم داده، مهندسی نرم‌افزار و علوم کامپیوتر قرار میگیرد

وبگاه شخصی حمیدرضا حسین خانی

در این وبگاه تجربیات شخصی حمیدرضا حسین‌خانی در رابطه با هوش مصنوعی و روباتیک، علم داده، مهندسی نرم‌افزار و علوم کامپیوتر قرار میگیرد

وبگاه شخصی حمیدرضا حسین خانی

حمیدرضا حسین‌خانی، دانش آموخته مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی و کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و رباتیک از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات است.
او از سال ۹۲ به عنوان مهندس نرم‌افزار وارد صنعت شد و همکاری با استارتاپ‌های خوش‌نام و در حال رشدی مثل ایران‌اپس، دیجی‌کالا، دیجی استایل، اسنپ و بامیلو، در سمت‌های مختلف مهندسی، مدیریت و مشاوره را در کارنامه‌ی خود دارد.
وی بیش از ۱۰ سال از سوابق حرفه‌ای خود را مشغول تدریس در کارگاه‌های مختلف برنامه‌نویسی، رباتیک و هوش مصنوعی در مدارس، پژوهش‌سرا‌ها، دانشگاه‌ها و همین‌طور آموزشگاه‌هایی چون لایتک دانشگاه صنعتی شریف، هواپیمایی هما و شبکه ملی مدارس ایران (رشد) بوده و همین‌طور منتور تعداد زیادی از تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات مختلف برنامه‌نویسی، رباتیک و روبوکاپ و همچنین داور و برگزار‌کننده اولین دوره‌ی مسابقات دانش‌آموزی برنامه‌نویسی موبایل در دانشگاه صنعتی شریف (Nadcup 2016) است.

او در حال حاضر استاد درس کارگاه کامپیوتر در دانشگاه صنعتی شریف و از نمایندگان بنیاد جهانی School of AI در ایران است که در زمینه ترویج و آموزش هوش مصنوعی به دانشجویان و استارتاپ‌ها فعالیت می‌کند.

آخرین نظرات

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۵مهر

در نوشتار قبلی به فرمت فایل JSON اشاره شد. فایل JSON یک فایل متنی شبیه به XML است که برای تبدیل اشیاء (یا آرایه هایی از اشیاء) به یک رشته متنی و انتقال آن بین سیستم ها از طریق شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

حمیدرضا حسین خانی
۲۱مهر

خیلی از اپلیکیشن های موبایل، به ویژه بازی ها، آفلاین اند. یعنی برای عملکرد خود نیازمند اتصال به اینترنت نمی باشند. با این حال تعداد زیادی از اپلیکیشن ها نیز (مانند اپلیکیشن های خبری) آنلاین اند و اطلاعات خود را از طریق شبکه اینترنت دریافت می کنند. در این گونه اپلیکیشن ها، داده ها در جایی خارج از اپلیکیشن (درون سرور های مخصوص) ذخیره و پردازش می شوند و نقش اپلیکیشن موبایل فقط نمایش آن داده ها به کاربر و ارسال درخواست های کاربر به بخش سرور می باشد.

حمیدرضا حسین خانی
۱۵مهر

معمولا مایلیم بعد از هر تغییر در کد اپلیکیشن، خروجی را مشاهده کرده و از صحت عملکرد اون مطمئن شویم. اولین راهی که به ذهن می رسه اینه که تعدادی دستگاه (موبایل و تبلت) با سایز و رزولوشن های مختلف و همچنین نسخه های اندروید مختلف، روی میز داشته و با اتصال آنها به کامپیوتر، اپلیکیشن تست رو روی اونها اجرا کنیم.

شاید شما تعداد زیادی دستگاه اندرویدی برای تست داشته باشید، اما باز هم دلیل نمیشود مدام اونها رو به USB کامپیوتر وصل کرده و باتری اونها رو از بین ببرید! به همین دلیل یک شبیه ساز (Emulator) درون SDK اندروید تعبیه شده که به صورت مجازی و نرم افزاری می تواند هر دستگاهی را که مایلید شبیه سازی کند. کافی است یک بار اون رو تست کنید تا خیلی زود ترجیح بدید که تعدادی دستگاه تست تهیه کنید. بله این شبیه ساز واقعا کند و اعصاب خرد کن است!

حمیدرضا حسین خانی
۱۳مهر

از اونجا که صنعت موبایل شدیدا رو به رشد است و در این صنعت نیز توجه خاصی به سیستم های تحت اندروید می شود. بیشتر برنامه نویسان، دانشجویان و سایر علاقه مندان مایل اند که برنامه نویسی اندروید را آغاز کنند. و اولین و پایه ای ترین سوالشان این است: از کجا و چگونه؟

حمیدرضا حسین خانی
۱۲مهر
سلام
بیش از یک ساله که این وبلاگ داره خاک می خوره اما...
تصمیم گرفتم از امروز دوباره اون رو احیا کنم. تا به حال پست های آمورش روباتیک عمده مطالب این بلاگ بود اما از این به بعد هر پست یک نکته کلیدی و تجربی برای برنامه نویسان اندروید است.
دقت کنید قرار نیست آموزش اندروید از پایه داشته باشیم اما اگر کمی با برنامه نویسی اندروید آشنا باشید این بلاگ می تواند چیز های خوبی به شما یاد دهد.
منتظر باشید...
حمیدرضا حسین خانی